Äntligen fungerande bredband på min dator!

Som jag har väntat. Nu ska det äntligen funka.
Mycket har hänt,
Susana (Jeimys syster) har åkt hem till Colombia, åkte i måndags och Jeimy är så ledsen vilket är fullt förståeligt.
Jag och Susana har ridit Islandshästar, det var det roligaste hon gjort i hela sitt liv. Det var min avskedspresent till henne.

Jag har varit barnvakt till Josefin 6 år och Vilma 1½ år. Vi ritade teckningar, åkte fyrhjuling, tittade på hönsen, matade hästarna med äpplen, gosade med katten och läste sagor ur min nyinköpta sagobok.

Vi har haft avskedfest för Susana, vi var bar några stycken med ofta är det viktigar emed kvalité än kvantitet, vilket folk ofta verkar glömma.

Viggo börjar bli mer och mer van vid Rasmus.

Rasmus har fångat tre små små näbbmöss, vi är så stolta över honom. Trodde aldrig att han skulle klara övergången från innekatt till stallkatt så elegant. Det har ju ändå bara gått lite mer än en månad.

Viggo har brutit sin sporre för andra gången på fem månader så nu valde jag operation. Annars skulle han bara bryta den fler gånger. Han går runt i sin genomskinliga strut och med nio stygn på vänster ben och försöker ge mig dåligt samvete. Vilket han lyckas med.

Imorgon börjar ledarskapskursen som jag och Viggo ska gå i Kristinehamn, på Malins hundtjänst. Är både nervös och förväntansfull inför starten. Jag vet att det kommer bli jobbigt men jag hoppas verkligen att både jag och hunden lär oss mycket.

Det har blivit bestämt att jag och Madde åker till Ullared på lördag, det blir Nora marken med Jeimy på söndag.

Nästa helg blir det Uppsala och kräftskiva och helgen efter det ser jag fram emot ännu mer.
Göteborg för Johan, mig, Tommy och hans brorsa och Ellen och hennes kille Ryan. Vi ska gå på supercross på Ullevi sen bo på hotell och äta världens godaste frukost och sen på lördagen ska vi gå på Liseberg. Ellen älskar Bergochdalbanor så vi ska skrika ikapp. :-)

Dagens mat: Korvstroganoff och jasminris, ruskigt gott blev det idag.

Dagens rätt: Det är billigare med Grumme tvättmedel som är både svanenmärkt och rekommenderat av Astma- och allergiförbundet än med Via Color.

Dagens fel: Varför köper inte folk saker som INTE bidrar till att förstöra vårt jordklot? Tänk för fan ett steg längre. Börja bry er.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0