Tisdag

Har äntligen efter tre dagars slitande kunnat ladda upp alla bilder jag vill framkalla på fujidirekt.se. Det var inte det lättaste eftersom det är nästan 300 bilder och bredbandet inte alltid vill fungera på MIN dator.
Igår köpte jag dock en ny nätverkskabel och det ser ut att vara stabilt nu så jag får fortsätta att hålla tummarna.

Igår kväll så gick jag, Johan och Rasmus på en skogspromenad, jag har ingen aning om han har varit i skogen förut men jag tror inte direkt att katter bruka hålla till där, känns mer som att öppna ält är deras grej.
Men han var sååå söt, gick efter oss och nosade och hans bjällra i halsbandet hördes lång väg.
Vi gick kanske en sväng på fem minuter och strosade lite och han var lydigare än Viggo, han sprang efter lite men när han kom för långt bort så lockade jag bara lite på honom och så sprang han ifatt.
Hoppas bara att vi lyckas få Viggo att sluta morra, Rasmus verkar som tur är inte alltför rädd för Viggo men jag tror mest att det handlar om att Viggo inte vill att någon annan stjäl hans uppmärksamhet. Det är likadant när jag håller på med andra hundar, han blir galen. Gnäller som tusan. Tror att han gillade mer när han var ensamdjur här på gården.

Apropå djur här på gården så vill jag lära Viggo att valla hönsen, att han hjälper mig att få in dem i hönsgården när kvällningen kommer. Om jag går bakom så vill jag alltså att han ska springa från sida till sida så att dem inte smiter därifrån.  Jag tror att det kommer att funka ypperligt bara han lär sig hur jag vill att han ska göra. Nu blir han helt till sig och det är svårt att få stopp på honom, vill absolut inte att han ska bli uppjagad och skrämma dem.
Jag tror att jag ska läsa någon bok i ämnet.

Jobbar idag igen, sååå tråkigt. Jag vill inte ha något jobb. Jag vill jobba lite bara men inte med det jag gör nu utan något roligare, men har ingen aning om vad.
Ska bli skönt framöver iaf, nu jobbar jag bara en helg till sen börjar min tjänstledighet på 11% så då behöver jag iaf bara jobba var fjärde helg och det underlättar verkligen.
Sen den 6:e oktober så börjar vi jobba med LEAN, det är tydligen ett nytt sätt att organisera och arbeta på stationer så chefen plockar ut mig från schemat i sju veckor så att jag ska se till att vi blir proffs på LEAN. Känns otroligt skönt att få göra något annat i sju veckor. Inga korvar eller krångliga kunder.
Synd bara att det är två månader av vanligt arbete tills det är dags.
Nu ska jag släppa ut hönsen, rasta hunden och mata katten. Bonde, eller vad?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0