Djur

Måste sammanfatta djurläget lite,
*Viggo, Norsk buhund på drygt 1 år.
* Rasmus katthane 8 år (flyttar hit på måndag)
*Elsa katthona 3 år (flyttar hit på måndag)
*Hönsgården består av: Chefstuppen som är Skånsk Blomme, Chefshönan som är blandras, 2 st Australorp hönor, 1st Dvärgkochin tupp, 1st Dvärgkochin höna, 3 st Australorpblandras hönskycklingar, 3st Skånska Blomme hönskycklingar och 2 st ljusa blandras hönskycklingar.
Chefhönan är den enda som hittills börjat värpa, hon ger oss ett fint litet ägg nästan varje dag.
Dvärgtuppen har precis börjat lära sig att gala, än så länge låter det som en elektriskt häst som gnäggar, lika som Josefins väckarklocka alltså. :-p
Hönsen trivs utmärkt i hönsgården men älskar framför allt att vara ute i trädgården o gå o picka överallt, häromdagen hittade jag cheferna bakom verkstaden. Blir jobbigt att jaga in dem om man har bråttom till jobbet lr nåt sånt.
Dom äter allt som vi ger dem, favorit just nu är potatisgratäng o vattenmelon.

Jag håller på att göra iordning en katthörna i ladugården då vi åker till Örebro o möter en tjej som heter Jenny på måndag o hämtar hennes två katter, både hennes pojkvän o sonen är allergiska så det funkar inte längre att hon har kvar dem. På Övergården kommer dom att få det bra, finns mycket att utforska o många möss att jaga.
Hoppas att det funkar bra.

Medan jag gör iordning katthörnan förbereder jag oss för dvärggetter. Försöker hitta några men har inte lust att åka ner till Skåne eller Småland för att hämta så det verkar dröja ett tag. Jag hoppas verkligen att vi hittar några innan sommaren är slut men det ser mörkt ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0