En tråkig lördag

Första dagen på min två veckor långa semester och jag börjar med att sova till halv tolv, första gången på flera år. Och bara den meningen gör att jag känner mig riktigt gammal. :-(
Var på inflyttningsfest hos min bästa vän Jeimy igår, jag, Johan och Linda åkte dit. Viggo följde självklart med.
Var riktigt trevligt, tills helt plötsligt när klockan inte ens var tolv så börjar folk packa ihop och ska dra till Woodys, kom igen, man vill inte vara på Woodys!
Och varför ska alla människor hela tiden gå ut på krogen för?! Vad är det för fel med en helt vanlig hederlig privatfest? Jag har försökt ett antal gånger men det måste vara något magiskt med klockslaget tolv, för helt plötsligt är det som att hemmet inte duger längre, krogen hägrar som en oas. Jag har aldrig förstått varför, jag tycker också att det är roligt att gå på krogen det är inte det, men varför kan man inte stanna hemma hos någon hela natten för? Folk kan däcka vart som helst, vi kan ha hunden med oss, man slipper köa när man ska kissa och spriten är mycket billigare. Man kan spela spel, röka hur mycket man vill och man kan spela vilken musik som helst.
Igår kväll försökte Birgitta lära mig  att dansa salsa, eftersom hälften av alla på festen var latinos åsk na ni ju tänka er hur stel o otaktfull jag kände mig. Det går inte, jag har inte och kommer aldrig att ha rytmen i blodet och det är tråkigt för det är riktigt roligt att dansa.

Den här lördagen har jag spenderat på Kristinehamns crossbana, Johan har tjatat på att jag ska följa med när han tränar och jag har skjutit upp det alldeles för länge eftersom det är så tråkigt att sitta och titta på någon som kör runt, runt på en bana som är så stor att man bara ser en glimt att åkaren någon gång ibland. Swish, sen dröjer det fyra minuter och sen ett till Swish! Roligt!
Men jag hade lovat så det vara bara att ta med sig en brassestol, en påse ostbågar och boken jag lånade av chefen.
Stannade på ICA maxi på hemvägen och hittade lite kläder till både Vilma och Josefin, dem hade rea på riktigt mycket kläder så det blev två långärmade t-shirtar åt Vilma som bara kostade 19:- styck och två stycken åt Josefin, den ena kostade 19 och den andra 39:- Känner mig vuxen när jag köper barnkläder men det är så roligt. Jag kommer att bli ruinerad om jag får en dotter nån gång, det finns så otroligt mycket fint.

Nu är det dags för hemrullade köttbullar och färsk potatis, släppte ut hönsen idag och blev nästan översprungen, dem har inte varit ute sen i torsdags så dem pickade i backen så mycket att dem säkert kommer att ha träningsvärk imorgon :-)

Måste ringa mamma ikväll, dem har kommit hem från Åland idag och ska komma hit o hälsa på nu i veckan som kommer men vi har inte ens bestämt när dem ska komma. Ska bli roigt, var ett tag sen dem var här. Eftersom jag älskar vårat ställe så mycket så tycker jag enormt mycket om när folk är här och hälsar på.

Dags att rulla köttbullar nu!

Kommentarer
Postat av: madde

riktigt roligt att läsa när det står mycket och utförligt om vad man har gjort.....så fortsätt med det=)

2008-07-19 @ 19:38:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0