Går dåligt för mig!

Jag har haft två riktigt dåliga dagar, trodde att det skulle bli jätteskönt med semester tilsammans med Johan. Vi skulle vara hemma o mysa o bara ta det lugnt.

Det började med att vi hämtade katterna igår, sen har det bara gått utför. Riktigt mycket utför.
Är jätteledsen och tycker att semestern är förstörd.
Har kommit fram till att det var absolut ingen bra idé att ta hit katterna. Ångrar mig jättemycket men nu är det för sent.
Dem är borta båda två, förhoppningsvis gömmer sig dem någonstans men vart?! Vi har letat överallt och lockat på ala sätt som går, men dem känner ju inte oss så varför skulle dem komma fram.

Elsa har vi inte sett sen igår, hon gömde sig på en gång, Rasmus såg jag sist igår kväll när jag skulle lägga mig, då hade han gått runt o nosat ett bra tag, ätit lite mat men vågade inte riktigt gå ut genom dörren till ladan utan kikade mest ut.  Hur kunde jag vara så dum att jag trodde att två innekatter kunde komma o bo hos oss??  Jag kan inte göra något annat än att hålla tummarna för att dem kommer fram om ett tag. Känner mig så maktlös.
Allt är bara bajs, måste ut och springa med Viggo så att jag springer av mig lite aggressioner.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Det mest naturliga är ju at de kryper undan och är avvaktande. Många katter gör ju så med främmande folk som är hemma hos en och kommer inte fram förrän de har gått så de har egentligen inte reagerat på något konstigt vis. Det tar nog några dagar innan de funnit sig till rätta, men det är inte alls något konstigt!

2008-07-23 @ 09:29:05
Postat av: Weronika

Men om du släppte ut katterna direkt så kan de ju omöjligt veta vad som är "hem". De vet ju inte att det är där de ska bo. Om de kommer tillbaka så tycker jag att du ska ta in dem i bara några dagar och låta dem lära känna er. Som ovanstående har skrivit så har de ju inte agerat på något konstigt vis. Det säger väl sig själv att man inte släpper ut katter som precis har fått ett nytt hem? Vad ska de hitta hem till?

2008-07-24 @ 19:29:25
Postat av: Rox

Jaaa inte för att vara dum men man tcker att du borde ha förstått att innekatter kanman aldrig släppa ut på det viset som du gjorde. Först måste man bygga upp tilliten så att de vet vilka ni är och var de hör hemma, sen kan man släppa ut dem. Hoppas verkligen att de är därute och utforskar området och att de kommer hem snart. När de väl gör det, ta in dem och lär känna varandra innan du släpper ut dem igen. Som ovanstående säger, det är normalt at de försvinner ett tag, ibland i en veckan ibland 2 veckor, och sen att de måste veta vad hem är, hur ska de annars veta vart de ska koma till?

2008-07-26 @ 11:38:37
Postat av: Marika

Dummaste jag hört, alla som vet något om djur(bara lite) förstår väl att man inte kan göra så. Sunt förnuft, vad är det idag?!? Lider med de tidigare ägarna och katterna. Förstår inte att man kan släppa ut djur sådär innan de har fått känna in sitt nya hem. Djurvänner skulle aldrig ha gjort något sådant. Har man djur så borde man veta hur man ska få dom att känna sig hemma. Hoppas ni anstränger er och inte bara struntar i dom små liven. Dom har också hjärtan som oss, glöm inte det!

2008-07-27 @ 12:12:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0