Springtur o tjatande Linnebäcksbor

Jag o Johan var ute o sprang med Viggo idag för första gången på flera månader. Det funkade riktigt bra, Viggo tycker det är roligt, vill inte ens stanna o nosa utan bara drar i sin lilla sele.
På vägen upp i skogen in mot Värmlands gränsen så kommer det en bil o då var det en skogsägare där som tydligen är pensionerad polis som bor i Åsbergstorp. Sen blev vi kvar på den fläcken i säkert 30-40 minuter.
Hann både bli kall o myggbiten o Viggo blev väldigt rastlös. Fick reda på allting som händer omkring oss och en miljon fler saker.
När han åkte senare så jämförde vi honom med Skägg-Janne men en mycket trevligare variant av honom. Men det bara sprutar ord ur munnen på dem båda, man blir kvar mycket längre än det var meningen.
Men den pensionerade polisen kan säkert berätta lite mer historia för oss om våran gård, vi fick redan namn på en som bott här för länge sen. Stig Lindblad, det namnet har vi stött på skrivet på någon sak som legat i något uthus. Han hade tydligen en liten affär i uthuset där han sålde glass, cigaretter och hästgrejer, typ sadlar och sånt.
Mer sånt vill vi höra.

Imorgon är det inflyttningsfest i Jeimys nya hus tillsammans med Susana. Kommer sakna henne när hon åker även fast jag knappt kan prata med henne. Förstå då vad tomt det kommer att bli för Jeimy, två systrar som inte träffats på tolv år och den ena bor i Sverige och den andra kvar i Colombia. Herregud nu har dem levt tillsammans dag och natt i en månad, en månad kvar innan hon åker hem, vem vet det kanske dröjer tolv år till innan dem ses nästa gång. Ångest på hög nivå!
Ska grilla lite, snacka skit och dricka vin. Det är så skönt att vi har en snäll hund som tycker om folk. Viggo älskar när det är fest. Fast han skulle gärna vilja att alla gick och la sig samtidigt så slipper han välja vart han ska vara.
Dags för dusch o sen tar jag med mig Mons Kallentoft och min varma vetekudde till sängen.


Kommentarer
Postat av: madde och hampus

jag och hampus som inte har något liv kommer att läsa din blogg=)

2008-07-18 @ 13:46:29
Postat av: Sofie

Jag kommer också läsa din blogg :)

2008-07-19 @ 09:04:08
URL: http://sofie0mattias0nova0elvis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0