Dagens

Har tränat ganska mycket inför 2:a tillfället på ledarskapskursen men jag tycker att det är svårt. Vi har ju Viggo aldrig kopplad när vi är hemma så hur lätt är det att träna på att korrigera honom i kopplet?
Men det ska bli spännande imorgon, förra gången så sa Malin hade det hade vait en mjukstart så nästa gång skulle vi köra stenhårt...
Den stora struten hjälper för Viggo, han har inte kunnat gjort någonting med bandaget sen vi var hos veterinären i måndags så imorgon ska jag ta av bandaget och låta såret vara framme så att det läker snabbare. Johans mamma kommer på torsdag så jag funderar på att låta stygnen sitta kvar tills dess så kan hon ta bort dem.


Det finns svarta buhundsvalpar till salu på blocket.se och jag önksar så mycket att Johans föräldrar tar sitt förnuft till fånga och skaffar sig en valp. Dom skulle passa så bra och dom vill verkligen ha en hund men är lite för fega.
Valparna är Viggos halvsyskon så det vore ju helt underbart. Bamse är pappa till de flesta svarta buhundar i Sverige vilket gör det lite komplicerat när vi vill avla på Viggo. Vi kommer förmodligen få söka oss till Norge för att hitta en lämplig tik.

Åker till Uppsala på lördag morgon och stannar till på söndag. Har bara varit hemma en gång sen jag kom hem från Thailand och det var i april, jag borde skämmas men det är ju så mycket man vill göra hela tiden men helst av allt vill jag bara vara hemma på våran gård och ha det mysigt.
Det blir kräftskiva hos mamma o pappas kompisar och så ska jag försöka träffa Annie på söndagen. Då har vi träffats två gånger i år iaf. Herregud, det är sjukt att man inte får till det oftare.

Dagens låt: Marit Bergman / Titiyo med 300 slor days in a row.

Dagens rätt: Äntligen fick hönsen komma ut, varit inne sen i söndags.

Dagens fel: Önskar att människor kunde sluta lägga sig i allting i andras liv och bara sköta sig själva, sluta skvallra för fan och gör erat jobb istället!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0