Hallå

Nu har jag varit utan mobiltelefon sedan i torsdags och börjar känna mig lite obekväm. Använder telefonen till allt, väckarklocka, vanlig klocka den enda kontakten mellan mina vänner och mig eftersom vi har smsförhållande.
Vill kunna bjuda folk på mitt kalas men jag har ju inga nummer för simkortet ligger i min plånbok.
Beställde en ny Nokia i torsdags, det blev registrerat att jag betalat i fredags sen har jag inte hört nånting så i tisdags skickade jag ett mail och fick svar att dem skulle skicka den samma dag vilket gjorde att jag verkligen hoppades att den skulle komma idag.
Men icke!!

Vill verkligen ha den innan vi åker till Göteborg på fredag morgon...

Igår var äntligen Lantmäteriet här och vi satte ut hörnpinnar till dom nya tomtgränserna. Vi fick till och med mer än vi hade räknat med vilket var oerhört positivt. Nu ska han bara lägga in allting i datorn och sen komma tillbaka med massa mätinstrument och sätta ut riktiga stolpar och sen göra en fastighetsreglering så att marken läggs in på vår fastighet.
Tycker verkligen att det var på tiden, det var i mars -07 som vi köpte marken. Exakt 1 ½ år senare börjar det hända grejer.
Tre servitut kommer att försvinna, det på avloppsbrunnen som låg på grannens mark ligger ju nu på vår mark så det var helt onödigt. Att vi får åka på vägen över grannens mark för att komma på huset försvinner också eftersom vi numera äger hela vägen. Sen valde vi att yrka på att servituet som gäller att grannarna har rätt att åka på den lilla grusvägen som går förbi lagården ska försvinna. Den största anledningen till att vi köpta lagården var ju för att vi inte ville ha annat folk på vår gård. Så det känns skönt.
Däremot kommer det att skrivas ett nytt servittut att grannen KP har rätt att gå på vår väg i några meter för att komma till öppningen på deras hästhage. Vi var tvungna annars hade det blivit alltför mycket tjafs och vi vill inte alls bli osams med grannarna. Men öppningen får absolut inte vara där den är nu utan på hans mark men dem får gå några meter på vår väg och sen rensa bort massa träd och sly för att kunna komma in i hagen.
Egentligen måste jag ju säga att det känns knappast som mitt bekymmer att han köpt många hektar med betesmarker som han inte kan komma till. Det hade han ju kunna tänkt på innan. Annars kan ju inte vi uttnyttja all vår mark men man är inte alls lika kaxig när man sitter face to face och ska prata om saken.
Fegis!

Ser verkligen fram emot att åka till Göteborg på fredag och bo på hotell och äta världens goaste frukost och sen gå på Liseberg med Ellen och resten av gänget.

Dagens mat: Pyttipanna med stekt ägg men utan rödbetor för dem hade Johan tagit med till jobbet grrr...

Dagens rätt: Fick en utbetalningsavi från Agria på 1307:- för Viggos försäkring. Yeah!

Dagens fel: Hur många jävla dagar ska det ta att skicka en mobil till Karlskoga!!! Beställ aldrig grejer på widebase.se

Kommentarer
Postat av: Lasse

Mycke gnäll om mobilen.

Kortet kan lätt stoppas i din kompis/killes mobil och sms:a från. be dom svara på hemtelefån.

2008-09-12 @ 22:06:19
URL: http://lasse.blogg.se/
Postat av: nakenjanne B---

be å få kollinummer

2008-09-12 @ 22:07:50
Postat av: Jag håller med

2008-09-13 @ 14:22:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0